Nuffnang Ads

Thursday, May 21, 2015

Illegal reverse

Memang bahaya nih, pada suatu ketika dahulu dengan seseorang yang rapat dengan aku, di susur keluar, sebab dah tersalah masuk jalan, dia berhenti & cuba untuk reverse.

Masa tu malam, memang takde kenderaan lain. Tapi aku punya la cemas, takut terjadi kemalangan orang hentam kereta aku pulak.

Berkali2 aku suruh dia jangan reverse, kang tak pasal2 kena langgar dari belakang, ye la jalan susur keluar kan curve ke kiri. Entah berapa saat dia cuba reverse, dengan aku ulang2 suruh dia berenti jugak, akhirnya dia teruskan perjalanan ke depan. Alhamdulillah.

Betul, cemas betul aku masa tu. Sebab nak jimat bbrp kilometer, dia sanggup buat gitu & membahayakan kitorang & orang2 lain.

Orang kata selalu pompuan drive tak tentu hala, tak jugak. Orang yang drive kereta aku nih, banyak bende2 bahaya dia buat, memang pening kepala dibuatnya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...