Nuffnang Ads

Saturday, May 23, 2015

[Review] SKII Skin Signature 3D Refining Mask

Mask nih dah lama aku beli, dapat sekali dengan set SKII Facial Treatment Essence. Sblom expire baik guna, itu la buruk perangai dah beli simpan tak guna, haha (^3^)

Mask nih datang dalam dua keping, dalam bahagian berasingan, lower face & upper face. Aku bukak yang bahagian lower face, pek yang ada label nama mask, so pek yang ada logo tu adalah upper face la kan.

Aku pernah pakai SKII Facial Treatment Mask, yang sekeping jek tu. Memang banyak la lotion dia. Yang nih pun sama. Takyah perah, memang drenched with lotion. Dalam pek tu pun ada banyak lagi lotion, jadik aku decide pakai sekeping jek la, haha. Lotion yang selebihnya boleh sapu kat tangan & kaki. 

Jadi, malam tu aku tido dengan mask. Rasa selesa, sangat melembapkan, bau harum2 but not overpowering. Lotion yang ada tu pun tak dripping sebab pekat. 

Ntah jam berapa aku tersedar, aku rasa mask hampir kering & tanggalkan. Kulit rasa lembut & lembab, tak berminyak. So far pagi ni takde breakout, memang produk SKII tak pernah jadikan kulit aku breakout pun. 

This is a very good mask so far. Tapi kalo ada sesiapa yang nak bertukar ke SKII, sila berhenti produk sedia ada at least 3 hari & sebaiknya mulakan dengan trial/sample set supaya tak kerugian. Sebab ada sesetengah orang akan jadi breakout, tatau sebab apa, wallahu a'lam. 


Pagi ni. Hampir kering, tapi masih lembab. Separuh keping nih pun dah cover dagu sampai atas kening, tu pakai sekeping pon cukup dah, haha. 

Update: Pagi nih kulit masih lagi terasa lembab, clearer skin & ada 2 breakout kecik tapi takde masalah. Jerawat beso yang jadi sblom pakai mask pun dah mengecut, don't know if the mask helped this. So far, I'm very happy, foundation glides on so smoothly. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...