Nuffnang Ads

Saturday, August 16, 2014

Buah sakit tekak

Aku & Comel memang minat sangat buah nih, buah mata kucing atau longan.

Jumaat baru2 nih aku beli 2kg dekat masjid utm, masa nak timbang tu ada makcik tu cakap nih buah sakit tekak. Rasanya makcik tu tak beli.

Lama dah aku makan buah nih. Bonda suka simpan dalam fridge, makan sejuk2 sedap. Aku tak kisah, suhu bilik pun ok. Tak pernah pulak sakit tekak.

Buah nih kena cuci dulu. Caranya leraikan sebijik2, boh dalam bekas besar & cuci dengan air paip sambil gaul2. Ganti air & ulang sampai air jernih. Lastly, aku suka rendam sekejap dalam chitosan.

Bila dah bersih, kita akan perasan kulit buah nih lebih cerah. Bagi anak kopek sendiri pun tak risau sebab dah bersih.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...