Nuffnang Ads

Friday, April 24, 2015

Kenapa saya takmo pakai maid

https://youtu.be/Y7PZMGTVeqU

Alamak, maid lagi kenal anak.

Aku pun tak berapa gemar ada orang asing dalam rumah. Setakat anak seketul nih ok lagi, hantar kat Nanny bila pegi keje, rumah pun urus sendiri. My house is never perfect, takpe la urus sendiri 😅

Tapi kalo dah anak 3, berbaloi lagi la ada maid kat rumah. Tapi faktor kepercayaan tu la pulak. I'm kinda protective of my child & my house.

Masa Nanny lama dulu, Mysarah baby lagi. Nanny tu macam saja jek tunjuk mesra2 dengan anak aku tu, dia saja kakukan badan & biar Mysarah hulur tangan kat aku mintak dukung. Aku macam, eh dia kan baby lagi.

Well, bila Mysarah dah besar sikit. Everybody can see she's okay when she arrives at their house, but super happy when she sees me in the evening after work. Is glad & happy, deep inside I want her to be happy there too.

Tapi, aku pernah jumpa maid yang sangat baik sampai anak2 suka dia. Parents pon tak masak, tak buat bende sangat la melainkan keje & educate anak2. Anak2 pun berjaya, agama bagus, kerjaya hidup bagus. Camne nak buat tu? Jaga solat, I can see that only few days in their house. Wpun budak2 tu kaki gaming, komik penuh rak, tapi masuk waktu jek terus solat.

So bukan salahnya maid yang bekerja, hehe.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...