Nuffnang Ads

Tuesday, April 28, 2015

Berkat dari makanan

Aku memang ada ocd sket bab makanan jatuh nih. Sebab tu aku pakai alas makan aka place mats supaya kalo makanan jatuh boleh kutip balik & makan semula. Tapi kalo dah jatuh ke lantai, ragu2 tahap kebersihan, pun aku kutip jugak, letak dalam piring lain & buang elok2 dalam plastik sampah. Ocd kan?
Bende yang sama aku ajar anak aku. Sampai satu masa tu ada la saudara aku sorang tu dengan tak puas hati komen lebih kurang 'macam daif sangat la sampai kutip balik makanan'.

Well, kalo ikutkan aku memang pernah hidup susah, tak la macam keluarga dorang makan mewah2 kan. Takpe, memang suka kan sepah2 makanan, ala comelnya budak2 makan nasik bersepah keliling tempat duduk tu.

Biar la kan. Anak aku, aku ajar makan elok2. Kecik2 lagi dah pandai makan sendiri, makan pon tak sepah2, aku jugak yang senang, hehe 😅

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...