Nuffnang Ads

Saturday, October 31, 2015

Tahniah JDT juara Piala AFC

Tahniah JDT, tahniah Johor.

Wpun aku buta bab bola, tapi memori aku lebih kurang 20 tahun lepas tengok bola kat tv semata2 kurius dengan perlawanan Johor & MU. Mak aku balik dari xtvt surau pon pelik tengok anak dia tengok bola, sebab famili kitorang memang tak tengok bola.

Bila mulanya rebranding JDT & upgrade stadium Larkin atas usaha TMJ, scene bolasepak khasnya di Johor dah berubah, semakin meriah. Aku yg buta sukan bola nih pon terasa tempias. Umah kitorang dekat la sangat dengan Stadium Larkin tu, tetiba rajin penuh kereta kat kawasan kejiranan kitorang sebab orang nak tengok match kat stadium. Kereta dengan sticker JDT, orang pakai jersey merata2 boleh jumpa. Merah biru makin menyerlah. Aku mengaku, hebat scene nih, memang meriah.

Sebab design dia cantik kan. Font tu lama dulu aku dah guna dalam logo 5S yg aku reka. Bila keluar font tu, alamak suka la, terasa jiwa JDT tu memang lama dah ada, hew hew. Tapi tu la, aku kan buta sukan bola nih, tapi bila balik JB tengok meriah gini. Pastu, Stadium Larkin tu mesti ada jek kereta park situ dengan orang nak amik gambo, termasuklah aku 😅

Aku sejak lahir memang lalu la area situ, lagi sukan sekolah rendah, sekolah menengah pon kat situ. Memang major improvement TMJ bawak. Stadium tu dulu penah desas desus nak roboh, sekarang dah advance. Mana tak, tiap kali match, penuh kete depan rumah aku tu.

Aku tatau nak ulas apa lagi, haha.

Tahniah JDT, Tahniah Johor. Yey satu Malaysia cuti 😉

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...