Nuffnang Ads

Saturday, October 3, 2015

Gunpla Cafe, Kota Damansara, restoran berkonsepkan Gundam Gunpla

Tengahari tadi aku & anak pegi Mr Gunpla Cafe kat Kota Damansara untuk mencuba cafe yang disebut2 gunpla builders. Satu lagi pon sebab nak jumpa Pippolan yang aku pesan side cutter masa dia pegi bercuti kat Jepun baru2 nih. Kawan2 lain pon ada jugak, Yus, Steel & Mijie.

Nak pegi sini aku pakai Waze jek. Dalam perjalanan tu cuak jugak sebab gps kejap2 kang off, pastu ada jalan tutup. Alhamdulillah sampai sedang elok timing, parking sini kalo weekends takyah bayo. Dari tepi jalan nampak papan tanda restoran dengan font yang mudah sangat dikenali oleh peminat Gundam.

Cermin & latar restoran nih hitam, sekali pandang macam tutup jek, tapi ada tanda Open yg menyala kat depan, so perati dulu sblom blah yer. Masuk ke dalam pon suram jek restoran nih. Nampak ada satu meja dengan pelanggan anak beranak tengah pasang PG Red Frame & anaknya (kalo tak silap la) MG model apa aku tak ingat.

Aku pon pesan Monster Gunpla Burger & iced lemon tea, untuk anak, Hyper Mode Chicken Finger. Nama dia based on Gundam la of course, tapi menu ada gambo & keterangan yg cukup informatif.
Makanan sampai tak amik masa lambat sangat. Burger aku beso yo, haha, sebab aku x makan lagi jadik bleh abeskan. Ada patty, salami kot, cheese, telo mata, timun; on the side ada fries & secoet coleslaw. Itu pon ada lagi bege beso dari nih.

Chicken finger ok la, crispy tapi berminyak & ada part kulit ayam, urgh. On the side ada fries & secoet coet coleslaw. Iced lemon tea ok, gelas beso puas hati minum.

Selain dari tu layanan bagus, ok la. Yg amik order & cashier tu payah senyum, tapi dia akan tunggu jek ko belek menu untuk order. Ada sorang mamat tu peramah, ok la. Kitorang pon ok jek, asalkan amik order cepat, makanan cepat sampai & apa kitorang nak dorang layan.

Deco restoran nih of course bertemakan Gunpla la kan. Ada glass cabinet diisi dengan pelbagai model gunpla, ada jugak yang diletakkan atas rak & kaunter jek. Kat tingkat atas katanya ada kedai jual Gunpla, tapi aku tak naik sebab tanak kena racun, ahaha 😅

Cuma restoran nih suram la, kalo nak pasang gunpla tu kena tenung renung sket la. Tadi pon aku test Trinity side cutter dengan set Bandai Afro Gunso po  kena carik cahaya terang sket. Jadik la dapat buat kepala jek kan. Itu pon brader yg pasang PG Red Frame tu ok jek survive, agaknya kawasan dia pencahayaan lebih elok kot.

Apa2 pon aku rekomen la korang pegi kalo korang peminat tegar gunpla, atau korang nak introduce kengkawan dengan hobi gunpla, mahupun mendapatkan sokongan kekasih & pasangan hidup korang. Owh, brader yg pasang PG tu dia cerita asalnya dia saje datang, kendian sangkut dengan hobi Gunpla & PG nih adalah model kedua dia buat.

Kat restoran nih jugak boleh tengok WIP (work in progress) & finished work oleh pengunjung lain. Kat luar pulak ada sorang lagi brader tengah amik gambo Kshatriya clear, katanya amik 36 jam untuk siap. Pada aku hebat abes la mamat nih sebab clear parts sangat la susah nak pasang.

Hobi nih agak mahal kalo model yang berkualiti. Kalo nak murah2 ada jek, tapi dalam bbrp jam jek dah siap, pastu kang termenung pulak sebab tak mencabar. Apa2 pun ikut la kemampuan yer, sebab kalo dah taksub sangat, hobi boleh jadi beban, tak kisah la apa2 hobi pon kan. Ok la, itu jek review aku, tqvm 😙

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...