Nuffnang Ads

Saturday, July 11, 2015

http://paultan.org/2015/07/09/video-are-you-using-a-child-car-seat-for-your-child-yet-listen-to-these-testimonials-from-parents/

Ewah, video akak bercakap macam peluru mesingan suda masuk paultan.org (^3^)

Ok, few seconds jek pun, orang lain pon ada bercakap jugak ;p

Point akak adalah, kalo kita konfiden pon dengan cara pemanduan kita, kete kita hebat pon ada abs, airbag, etc, tapi kalo ada hamba Allah lain buat silap, kita juga yang menerima akibatnya, nauzubillah. I think you guys know the physics kan?

Aku memang dah belikan Comel car seat sejak dia dalam perut lagi. Elok2 lahir, dah ada car seat sendiri. Sebab aku la yang ngantor amik dia ke/dari rumah nanny, dan bapaknya pon selalu balik lewat & takde kat rumah weekend, nak gerak jenjalan dengan anak senang ada car seat nih. Ha'ah sejak baby lagi aku rajin bawak Motet nih jenjalan.

Yang tak bagusnya pulak, aku pangku dia bila bapaknya drive. Fikir senang nak menyusu. Keselamatan penting ya kawan2, jangan ikut perangai saya ni.

Alhamdulillah, sejak Comel pakai car seat SNSKIDZ Star nih kan, jadik bersemangat pulak dia nak duduk dalam car seat nih. Balik dari rumah nanny, terus duduk & mintak pasangkan seat belt, haha. Pagi2 tu selalunya dia tido kan, jadik sumbat kat mana pon dia redho jek.

Btw, tahun 2017 nanti kerajaan akan kuatkuasakan pemakaian child car seat, ada beberapa negara dah lama kuatkuasakan, apa salahnya kita buat bende baik kan? Ada banyak pilihan car seat, mahal ada murah pon ada, yang sama aspek keselamantannya. Bolehlah menabung dari sekarang, insya Allah kalau kita usaha, Allah pasti akan tolong. Selain tu dapat jugak train anak kita duduk dalam car seat tu kan?

Sape yang travel jauh mahupun dekat raya nanti, semoga selamat sepanjang & selepas perjalanan. Kalo nampak Sitam saya yang kemet2 nih, hon2 hai2 la yer.

Sekian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...