Nuffnang Ads

Friday, July 10, 2015

Shopping Raya

Panas betul arini, habis dah separuh jug air, huhu. Tadi lunch break, aku sempat singgah Jln TAR, nak beli baju & tudung untuk raya pertama, untuk aku & Bonda. Motet nyer baju beli dah, kasut pun dah ada. Cuma baju rugged (read:non traditional attire) jek blom lagi.

Wpun aku keluar kul 12pm dr TH Selborn, payah jugak nak carik parking kete. Pusing balik, kendian park kat Maju Junction. Owh Parkson kat situ dah bukak, sempat gak tengok2 handbag situ, tapi takde yang berkenan la. Aku ada berkenan kat satu beg nih, tapi kena beli online la. Tapi tu la, selagi x pegang, x puas hati la.

So tadi dapat gak baju, beli murah2 dah kat 1st Lady tadi. Susah nak betul nak kasik match warna dengan baju Si Motet nih, macam reddish purple gitu. Baju neneknya size beso kan, amik jek la mana kaler yang dekat2.

Pastu carik tudung pulak, ok dapat dah kaler yang padan. Pastu balik dah, leh tahan terik jugak tadi. Orang ramai jugak, tapi tak sesesak hari minggu, sebab orang dah nak balik ofis kan.

Baju lama aku pon ada yang baru pakai sekali dua jek, ada lagi bbrp pasang beli tak pakai2 lagi, kita pakai jek hak tu tahun nih, haha. Aku & gepren2 bersependapat nak beli baju2 yang office friendly jek tahun nih. Sekarang rules dah ketat sikit, pendek kata baju kenduri tokleh bawak keje. Tapi aku hantam jek batik sutera yang merelit2 tu. Pastu jubah pon bleh pakai hari Jumaat jek sekarang nih & warna gelap. Takde pekdah nak beli jubah banyak2 wpun sekarang design cantik2.

Kasut & handbag pakai jek la hak lama kot, end up aku pakai selipar jugak kang senang nak dukung anak, haha 😅

Tambah pulak gaji bulan nih masuk semalam kan, berpada2 la belanja, beli yang perlu, jangan amik yang berkehendak. Selamat berpuasa & selamat berbuka 😙

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...