Nuffnang Ads

Friday, February 13, 2015

Mendesign logo

Tak ingat pulak bila aku masuk pertandingan mencipta logo 5S untuk ofis aku, boss aku suruh aku masuk, katanya setiap bahagian kene hantar satu penyertaan. Dipendekkan cerita, logo aku terpilih & menang RM500. It was a lot of money for me, I gave it all to kelab & the chairman gave me RM200.

Logo 5S

Logo tu kemudian dicetak sebagai bunting kecik, besar, papan2 kenyataan sekitar ofis. I was proud. 

Kemudian masa audit 5S, auditor datang dengan baju korporat 5S yang ada sulaman logo yang aku buat tu. It was hideous. 

I learned my lesson, other than visualing the logo on screen or print, visualise how it looks like embroidered on a shirt.

I'm not a designer, buat apa2 design pon pakai photoshop, belajar pon sendiri. Takde signature style pon.

Aku share video nih langkah2 nak buat logo, dari ide, lakaran, akhir sekali baru masuk komputer. Jauh beza betul profesional nih, kita2 main taram jek la kan, haha.

Aaron Draplin Takes On a Logo Design Challenge

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...