Nuffnang Ads

Wednesday, February 4, 2015

Diy play kitchen

I made this today & it's awesome.

Inspiration from here http://www.apartmenttherapy.com/inspirational-diy-cardboard-kitchen-185827

Sebenarnya dah lama nak buat, kotak2 pon kumpul dari tahun lepas. Semalam pulak aku bawak Si Motet nih pergi Ikea, sangkut pulak dia kat dapur mainan tu. Menangis2 takmo balik.

Dapur Ikea tu satu set RM300+, baiklah belanja bende lain. Lainlah kalo mak ko nih bergaji 20x ganda dari bende alah tu, insyaa Allah boleh la diusahakan.

Sebenarnya jugak aku nih suka bende alah diy. Kalo boleh semua mainan Comel aku nak diy, dalam hati macam2 keinginan, pinterest pon dah berlambak2 pin, masa pulak bole diusahakan, tapi tu la, MALAS.

So siang tadi, aku amik EL sebab Comel demam, mungkin sebab bercampur gaul dengan ramai orang semalam & mungkin jugak berjangkit dari sepupu dia. Alhamdulillah, demam dah ok, tinggal selesema & batuk yang insya Allah boleh dijaga oleh Nanny esok hari.

So after we had lunch, I started on my project. Buat cooker dulu. Lepas nih nak buat sink & cabinet, macam inspirasi aku atas nih.

Kotak pulak guna kotak cpu. Potong2, gunting2, tampal2, siap sebelum maghrib. Comel pon suka, tapi takde la sampai tahap excited, sebab dia suka sink. Insya Allah, Mummy buatkan nanti yer.

Aku buat ada 2 stove top siap knob boleh pusing, 1 oven kat bahagian paling bawah & tengah2 tu kabinet, haha macam tak logik tapi aku buat ikut flap kotak tu yang mana senang nak uruskan.
Sekarang nih warna pun warna kotak original, tengok la dah siap semua nanti boleh la warna cantik2 sikit. Jadik la buat masa nih.

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...