Nuffnang Ads

Monday, December 12, 2016

Big Bad Wolf Books 2016

Alhamdulillah, tahun lepas dapat jugak pegi BBW Preview. Sejak dok ofis baru nih, alhamdulillah banyak perkara dipermudahkan.

Kalo sblom nih samada aku tak apply atau apply tapi tak dapat preview pass, sebab kalo apply pon belum tentu dapat pergi kalo hari bekerja, huhu.

Lepas lunch, aku amik anak & terus gerak ke MIECC. Jalan punya la jem, agak dah kan, dengan salah jalan lagi sebab dah lama x pegi MIECC.

Kat sana tak ramai sangat orang, buku2 pon masih tersusun kemas, cuma kat bahagian hujung tu dah banyak orang sepah2 kes sorting buku la nih. Aku dengan Motet kemain la happy tengok buku, Motet la kesian, dia nak baca buku tapi aku tak bagi kang lama pulak. Disebabkan buku murah2, pilih jek buku mana nak, kita baca kat rumah.

Total damage nak dekat RM300, RM70 tu ada kawan pesan buku untuk anak2 dorang.

Kendian nak dekat penutup tu pegi lagi, kali nih belanja dalam RM100. Kali nih agak mendukacitakan sebab buku crochet tak sebanyak dulu. Aku perasan ada beberapa buku yang dijual kat BBW tahun sebelumnya pon keluar balik. Kali ni jugak buku tak semurah tahun2 sebelumnya, tapi masih lagi murah berganda2 banding kat bookstores. Sebagai peminat buku memang takkan lepaskan peluang la. 

Macam biasa, aku tunggu juga aftermath sale, sayang sampai ke hari ni takde khabar berita. Kesan GST terasa sampai biggest books sale pon terkena impaknya. Tapi kan, kalo kita cintakan ilmu, ewah, ye la kalo kita cintakan ilmu, mahal sikit apa la sangat. Setahun anak beranak boleh baca buku tak habis2.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...