Nuffnang Ads

Wednesday, June 10, 2015

Kekayaan bocor kerana kereta

http://english1.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=747747

Masa aku dah dapat lesen tu, mula2 tu berkobar2 gak la nak pakai kete. Masa orang lain dok berangankan Honda Jazz, aku berangan Gen2, haha. Sblom tu aku nak beli kete 2nd jek, tapi family menentang hebat 😓 Hinakan kete 2nd, huhu 😟

Tapi tak beli jugak, sebab takde  keperluan mendesak. Ofis dekat, rumah sewa pulak susah nak dapat tempat parking. Tak berani la nak park kete baru tepi jalan, luar pagor.

Aku nak beli kete murah jek, biarlah belanja kete tu x cecah suku gaji. Masa tu gaji entry level, lepas tolak kwsp, etc, tinggal RM1800. So kalo spend lebih dari RM450 sebulan untuk keta, tu termasuk duit minyak & loan, aku takmo la kan.

Akhirnya, lepas dah naik pangkat, baru beli kete. Masa tu pilihan antara Honda City & Proton Persona, aku berat kepada Persona sebab maintenance & parts murah, harga komfem la lagi murah, dasar kedekut. Lgpun, kalo kemet2 ke takde la sedih sangat kan 😅

Sekarang nih Sitam (my little black Persona) dah umo 6 tahun, alhamdulillah elok lagi. Wpun tak berapa hensem sebab kemet2, calar2 & tak rajin cuci, alhamdulillah bergerak kitorang ke sana ke mari.

Kalo nak tuko kete pon, aku nak amik Lamborghini kot, eh! Ahaks 😅 Takde la, dapat Proton Perdana baru tu pon besh dah ewah 😆 Ei, minat sangat Proton.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...