Nuffnang Ads

Sunday, April 24, 2016

Mokte tu rambutan

Masa aku sekolah MRSMKT dulu, balik dari cuti semester mesti budak2 bawak buah tangan dari kampung. Satu kali tu sorang dormmate dok panggil, "sapo nok mokte mari di lounge ni". Aku pon kurius la ape bende la mokte nih, pegi la lounge yang selang 1 bilik jek dari bilik aku. Owh rambutan rupanya, new vocab of the day 😅

Petang sikit, baru budak2 Terengganu sampai, dorang kan paling dekat so sampai lewat la kan. Aku dengar sorang dormmate teriak, "sape nok moktang mari di lounge ni", gitu la lebih kurang. Aku pon kurius, ape benda la moktang nih pulak. Sampai kat lounge, owh rambutan rupanya.

Masa tu aku baru 1st year kat situ, lama2 faham la loghat Terengganu & Kelantan. Unik loghat dorang nih, dari 3 suku kata bleh jadik 2 suku kata.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...